Tuesday, August 28, 2012

Macam - Macam

Nampaknya waktu paling tidak produktif dalam proses membaca saya adalah pada pukul 2.00 ke 3.00 petang. Waktu-waktu macam ni, mata macam digam untuk tertidur. Huhu....

Raya
Selamat Hari Raya!!!
Raya dah sepuluh hari berlalu pun. Dalam tempoh tu dah ada yang buat kenduri kahwin, kenduri aqiqah, kenduri doa selamat, dan yang utamanya jemputan open house mula menderu-deru. Raya tahun ni rumah sangat penuh dengan tetamu. Tetamu-tetamu yang tak pernah datang pun muncul. Maka saya macam biasa menjadi bibik sepenuh masa yang mencuci gelas dan men'top up' kuih raya. Haha...

Bercakap pasal raya, di sebalik kemeriahannya, ada sesuatu yang buat saya agak kurang senang hati. Bila berjumpa dengan mereka-mereka yang bukan mahram, sepupu, ayah kawan-kawan, tiba-tiba hulur tangan nak bersalam... alahai.... terseksanya jiwa raga. Kalaulah..... Kalaulah semua orang faham tentang halal haram kan?

Birthday Mak
Hari Ahad lepas birthday mak. 26 Ogos. Mak, walaupun kakak tau takkan mungkinlah mak baca blog kan, tapi kakak nak ucapkan juga Selamat Hari Lahir Mak!!! Mak lah cinta pertama kakak yang takkan mungkin ada pengganti yang lain di dunia ini. Semoga mak panjang umur, dan bahagia sentiasa, di dunia dan akhirat. Semoga nantinya kita dapat berkumpul bersama di syurga Allah. [kakak janji nak jadi anak yang baik dan hamba Allah yang baik supaya nanti kita dapat jumpa lagi di syurga ye mak] Tetiba terasa macam nak nangis lak. Huhu...

Kena Cakar Langsuir?
Adik saya, orang sibuk beraya, dia gigih berjalan cuti-cuti Malaysia di Melaka. 
Tiba-tiba balik dengan muka takde perasaan dia bercerita.
"Kau tau, aku tidur kat hotel masa kat Melaka tu, aku bergaduh dengan hantu"
"Cerita tipu ke betul ni?" komen saya yang selalu terkena dengan adik yang
 memang suka mengenakan orang itu.
"Nampak tak badan aku calar-calar? Kena cakar dengan langsuir"
"Macam mimpi ke?"
"Aah, tapi betul-betul kena cakar."
"Abis tu kau takut ke tak ni?"
"Biasa je.."
Hish, budak kalau memang takde perasaan memang macam tu.
Dah bergaduh dengan langsuir pun selamba je. 
Tapi lepas tu kena bebel dengan mak tidur tak baca ayat kursi. Haha...


Ok, dah hilang ngantuk. Nak sambung membaca. ;-)



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...